قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ

جمعه 27 بهمن 1396 12:39 ب.ظنویسنده : محمدرضا صفایی

 

ای آنکه پنداری بیگانه هم کیش است
                                                                او را نمیدانی کورآب در پیش است
                                    آزاده مردانند آزاد و وارسته
                                                       این نفس دون گرگی در جامۀ میش است

                                        در بند خناسی افسونگریم آری
                                                                  آزادی ما در آزادی از خویش است
                                         مردار پندارید انفاس نحسش را
                                                                   آموزه های او زآوند تشویش است
                                        افسوس و صد افسوس این عمر یک روزه
                                                        بر باد خواهد داد عمری که در پیش است
                                        ما را نشاید جز دادار دارایی
                                                       کاین سود و سرمایه سودای درویش است
                                        ترسم (صفایی) نیز از دوست وا ماند
                                                                  بیهوده انگاریم افلاح در ریش است








 
جمعه 27 بهمن 1396 09:35 ب.ظ
سلام استاد
مطلبی میخواندم نوشته بود که نور سیاه از جلوه های جلال خدا است و شیطان را در مقابل حضرت محمد ص قرار میداد که هر دو در کمال هستند می خواستم نظر شما را هم بدانم که چه است.
آیا شیطان میتواند تا این حد ازادانه عمل کند؟
محمدرضا صفایی
و علیکم السلام جناب معتمدی عزیز، متحیریم از اینکه جنابتان تا بحال جنگ هفتاد و دو ملت را عذر ننهاده اید؟!! باور بفرمایید که "کور دوتدوغون بوراخماز" جنابی نیز می فرمایند: سیر انفسی منتهی به سلوک آفاقی نخواهد شد. و معرفت النفس را ناقض معرفت الله می پندارند. خیال می کنند حرکت بدون امام به حجب ظلمانی خواهد افزود و نور را فروغی بر دل سالک بی دستگیر!! نیست. اینان ید الله فوق ایدیهم را نادیده انگاشته و اولیای ایشان را مقدم بر خود خداوند (جل و علا) می دانند. گو اینکه تفاوت چندانی هم از طالب به مطلوب و از خدا تا به خود رسیده نیست جز در قائمیت بالذات و بالغیرشان که آنهم در مقام بقای بعد از فناء، دیگر منتفی ست . الی ایحال اگر شما به احوالات خود محاسب باشید در صورت لزوم امامتان نیز خواهند رسید. در خصوص سوالتان نیز باید عرض شود، این هم از صادرات شتابزده بعض عرفا از کشفیات ناقصشان است چرا که روشنی دل به انوار الهی را که حب و بغض خداوندی علت العلل آن است همسنگ نار و نور می بینند. جناب عزازیل هم مظهر جلال خداوندی نیستند؛ که مخلوقی تحت ربوبیت اسمای الهی اند و مقید به وسوسه. امروزه متاسفانه الی رغم کوشش مجدانه دوستان، "عرفان"از مظلومترین مقولات در الهیات، حکمت، معرفت النفس و معرفت الله است که برای احیای راستین آن که همانا عمل به شریعت نبوی (ص) ست باید به حضرتشان (جل و علا) از باب اسمای حسنی متوسل شد.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.